Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Το 8 σημάδια που φανερώνουν ότι το ελαστικό σας θέλει αλλαγή.



Αν αναρωτιέστε ακόμη εάν τα ελαστικά σας θέλουν αλλαγή, ερχόμαστε να σας δώσουμε μία λίστα με σημάδια για να μπορέσετε να κάνετε μόνοι σας τη διάγνωση με τη βοήθεια ενός ειδικού:

1. Ας κατανοήσουμε πρώτα ότι ο κυρίως σκοπός του πέλματος είναι να απομακρύνει το νερό κάτω από το ελαστικό ώστε να βελτιώνεται η πρόσφυση και να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος υδρολίσθησης σε υγρό δρόμο. Τα ελαστικά γίνονται επικίνδυνα όταν το πέλμα τους έχει φαγωθεί, σύμφωνα με τον νόμο όταν το πέλμα έχει πάχος κάτω από 1.6 χιλιοστά το ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί, βέβαια οι κατασκευαστές των ελαστικών συμβουλεύουν τα ελαστικά να αντικατασταθούν όταν το πέλμα έχει μικρότερο πάχος από 3 χιλιοστά.
2. Δείτε το μοτίβο του πέλματος του ελαστικού σας. Όλα τα ελαστικά πλέον έχουν σημάδια μέσα στα αυλάκια του πέλματος. Αυτά έχουν τη μορφή μπάρας ή τετράγωνου και βρίσκονται μέσα στα αυλάκια του πέλματος . Όσο περισσότερο φθείρετε το ελαστικό τόσο περισσότερο "φαγώνονται" και τα σημάδια, όταν τα σημάδια δεν διακρίνονται σε σχέση με το πέλμα του ελαστικού τότε ήρθε η ώρα να αλλάξουμε ελαστικά. 
Αριστερά: Τα σημάδια στα αυλάκια του ελαστικού είναι σε καλή κατάσταση
Κέντρο: Το ελαστικό θέλει άμεσα αλλαγή.
Δεξιά: Μάντεψε ποιος δεν θα φτάσει σπίτι του σήμερα!

3. Εάν το πέλμα του αυτοκινήτου σας έχει πολλές μικρές ρωγμές σε όλο το μήκος του ελαστικού, αυτό σημαίνει ότι το ελαστικό σας διαλύεται. Το ελαστικό διαχωρίζεται από το μεταλλικό πλέγμα διότι τα έλαια και τα λιπαντικά που υπάρχουν μέσα στο ελαστικό έχουν τελειώσει. Η αλλαγή του ελαστικού σε αυτή τη περίπτωση κρίνεται άμεση.
4. Ένα τελευταίο πρόβλημα που αφορά το πέλμα του αυτοκινήτου είναι η μονομερής φθορά του πέλματος ή η ανομοιογενής φθορά. Αυτό κυρίως συμβαίνει όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον άξονα και δημιουργείται πρόβλημα στην ευθυγράμμιση των ελαστικών. Αυτό το πρόβλημα είναι δύσκολο να βρεθεί γιατί καμιά φορά τα επιτρεπτά όρια μίας ευθυγράμμισης μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν ζημιά στο ελαστικό σας.

5. Πολύ μεγάλη σημασία έχει και το πλαϊνό μέρος των ελαστικών. Οι ζημιές που συμβαίνουν συνήθως είναι εύκολο να αναγνωριστούν οπτικά και συνήθως σημαίνει ότι καταστράφηκαν τα πλέγματα μέσα στο ελαστικό. Σε περίπτωση ύπαρξης τέτοιων σημαδιών υπάρχει κίνδυνος το ελαστικό να σκάσει ή να κλατάρει. Αυτού του είδους η ζημιά συμβαίνει όταν ανεβαίνουμε το πεζοδρόμιο με μεγάλη ταχύτητα ή με μεγάλη γωνία , όταν διασχίζουμε τα "σαμαράκια" με μεγάλη ταχύτητα και μετά από οποιοδήποτε οδικό ατύχημα. 
-Ακούω έναν θόρυβο από το ελαστικό μου.

-Μάντεψε ποιος σου χτυπάει την πόρτα!


6. Σε οποιαδήποτε περίπτωση το ελαστικό θέλει έλεγχο, άμα βρείτε σημάδια από κόψιμο ή από τρύπημα. Καμιά φορά τα σημάδια αυτά δεν φαίνονται οπτικά, οπότε θα τα καταλάβετε άμα το ελαστικό σας χάνει συχνά πίεση. Καλό είναι να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό για να σας συμβουλεύσει άμα τα ελαστικά σας μπορούν να χρησιμοποιηθούν μετά από μία τέτοια ζημιά 
7. Όταν οδηγούμε μπορούμε να περιμένουμε κάποια δόνηση στο τιμόνι και όλη γνωρίζουν πόσο τρέμει το τιμόνι όταν χρησιμοποιούν το δικό τους αυτοκίνητο. Όταν παρατηρούμε ότι το τιμόνι δεν συμπεριφέρεται κανονικά, τότε το πρόβλημα μπορεί να διορθωθεί με μία ευθυγράμμιση, με έναν έλεγχο τον αμορτισέρ και αν το πρόβλημα δεν έχει διορθωθεί τότε τα ελαστικά σας θέλουν πιθανότατα αλλαγή.
8. Τα ελαστικά θέλουν αλλαγή μετά από 6 χρόνια χρήσης ακόμη και αν το αυτοκίνητο που τα φοράει δεν χρησιμοποιείτε συχνά. Μετά το πέμπτο χρόνο καλό είναι να ελέγχετε τα ελαστικά σας μια φορά κάθε χρόνο. Εάν τα ελαστικά βρίσκονται στο δέκατο χρόνο της ζωής τους, τότε τα ελαστικά θέλουν σίγουρα απόσυρση καθώς έχουν περάσει σίγουρα το χρόνο ζωής τους.

1 σχόλιο: